چاقی صورت


» طرز تهیه پاستا پنه مرغ و قارچ با سس آلفردو

طرز تهیه پاستا پنه مرغ و قارچ با سس آلفردو

طرز تهیه پاستا پنه مرغ و قارچ با سس آلفردو


مواد لازم برای پاستا

پاستا پنه : ۱ بسته 

سینه‌ مرغ کامل : ۱ عدد

قارچ : ۳۵۰ گرم

روغن : به میزان لازم  


مواد تزیین

زیتون سیاه بدون هسته : ۶ عدد

 برگ کوچک ریحان : ۸ عدد

پنیر پارمزان : نصف قاشق غذاخوری 


مواد لازم برای سس آلفردو

خامه‏ : ۴ قاشق غذا خوری

کره : ۵۰ گرم

شیر : نصف لیوان

سیر : ۲ حبه یا پودر سیر : ۱ قاشق غذاخوری 

پنیر پارمزان : ۵ قاشق غذاخوری 

نمک و فلفل : به مقدار لازم

ریحان یا جعفری خرد شده : ۱ قاشق غذاخوری 


روش تمیز کردن قارچ

همیشه در هنگام تهیه ی غذا قارچها را تمیز نمایید، تا تازه باشند و طعم آنها تغییر نکند.اگر از موادی که قارچ را داخل آن کشت کرده اند روی آنها باقی مانده بردارید. سریع با آب سرد آبکشی کنید، یا اینکه قارچها را با یک تکه پارچه تمیز و مرطوب، دستمال کاغذی یا یک برس نرم پاک کنید. نباید قارچ را در آب ریخته و تمیز نمایید. هنگام پخت نیز باید از آب بسیار کمی استفاده کرد.


طرز تهیه

ابتدا دیگ آب را برای پخت پاستا بروی حرارت قرار داده و یک قاشق روغن به آن اضافه می نماییم. بعد از جوش آمدن آب کمی نمک به آن اضافه کرده و پاستا را داخل آب ریخته و حدود ۸ دقیقه می پزیم.اما تا قبل از جوش آمدن آب به سراغ آماده کردن سایر مواد می رویم.


سینه ی مرغ را به شکل مکعبی متوسط خرد می کنیم.

بعد از تمیز کردن قارچها آنها را خرد کرده و سپس در ظرفی که حاوی سه قاشق روغن است ریخته و با دمای بالا تفت می دهیم قارچها را در حین سرخ شدن هم‌ نزنید یک طرف آنها که‌ طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز تفت داده شود.

سپس قارچها را خارج کرده و مرغهای تکه شده را داخل ظرف روغن ریخته و کمی روغن، نمک و فلفل اضافه کرده و در ظرف را گذاشته و اجازه می دهیم تا مرغ با حرارت متوسط پخته و تفت داده شود.

بعد از آماده شدن مرغ به سراغ سس آلفردو می رویم.

ابتدا ظرفی را بروی حرارت گذاشته و وقتی داغ شد کره را به آن اضافه می نماییم کره که آب شد خامه را به آن اضافه می نماییم و هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند سپس سیر رنده شده یا پودر سیر، فلفل، سبزی خرد شده و پنیر پارمزان را به آن اضافه نموده و هم می زنیم تا یکدست شود برای اینکه سس غلظت مناسبی داشته باشد شیر را به آنها اضافه نموده و مرتبط همزده و منتظر می مانیم تا سس آماده شود، سس آلفردو نه بسیار رقیق است و نه به غلظت سس سفید.

بعد از آماده شدن سس قارچ و مرغ را به آن اضافه نموده و اجازه می دهیم طعم مواد با یکدیگر ترکیب شود.

سپس پاستاها را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم می زنیم، از روی حرارت برداشته و در ظرف می ریزیم و روی آن را با پنیر پارمزان و زیتون سیاه و برگ های کوچک ریحان تزیین می نماییم. 

 

طرز تهیه پاستا پنه با مرغ و قارچ رژیمی

قارچها را با آب بسیار کم می پزیم و یا کبابی می نماییم.مرغ را بدون روغن در ظرف دربسته تفت داده و می پزیم. 

آب موجود در مرغ تبخیر شده و به دلیل بسته بودن در ظرف به داخل ظرف بازگشته و باعث سرعت بخشیدن به پخت مرغ می شود و از سوختن مرغ نیز جلوگیری می نماید.

سپس قارچ ،نمک ، فلفل ، سیر رنده شده و سبزی خرد شده را به مخلوط اضافه 

نموده و کمی تفت می دهیم.

در نهایت یک لیوان شیر را به مخلوط اضافه نموده و اجازه می دهیم تا مایع کمی غلیظ شده و جابیفتد در مرحله ی آخر پاستاهای پخته را به آنها اضافه نموده وهم می زنیم‌.و با یک تفت خیلی کوتاه از روی حرارت برداشته و میل می نماییم.

نکته

در دستور رژیمی به هیچ وجه از خامه، کره و پنیر پارمزان نباید استفاده کرد، تنها می توانید برای طبخ مرغ و قارچ از یک یا دو قاشق روغن استفاده نمایید.حتی در آب جوش برای پخت پاستا نیز روغن نریزید.


غذا آماده است نوش جان


دستور آشپزی: 

شهربانو خداپرست 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
نظرات
arrow
سلام خیلی ممنونم. بخصوص از دستور رژیمی
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


محصولات کمپینگ با کیفیت و متنوع آمازون را در آلینز ببینید محصولات کمپینگ با کیفیت و متنوع آمازون را در آلینز ببینید مشاهده