دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه راتاتویی

طرز تهیه راتاتویی

طرز تهیه راتاتویی

فرانسه


زمان پخت: ۴۵ دقیقه


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

مواد لازم برای ۲ نفر : 

بادمجان بزرگ : ۳ عدد 

سیر : ۲ حبه  

 پیاز : ۱ عدد 

 فلفل دلمه ای : ۱ عدد 

گوجه فرنگی : ۳ عدد 

 تخم مرغ : ۲ عدد 

رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری   

نمك و فلفل : به مقدار لازم


طرز تهیه :

ابتدا بادمجانها را شسته ، پوست کنده و حلقه ای برش می زنیم . سپس روی آنها نمک پاشیده و ۱ ساعت در یخچال می گذاریم تا تلخی و آب اضافه آن گرفته شود. پس از این مدت بادمجانها را آبکشی نموده و با دست فشار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود.

سیرها و پیاز را خرد نموده و در روغن جداگانه تفت می دهیم تا نرم شوند. سپس فلفل دلمه ای را خرد کرده و با مخلوط سیر و پیاز تفت داده شده اضافه می نماییم ، هم زده و کمی تفت می دهیم تا فلفل دلمه ای هم نرم شود. سپس مواد را از روی حرارت بر می داریم.

در ماهیتابه مقدار کمی روغن ریخته و بادمجان ، گوجه فرنگی خرد شده ، مخلوط پیاز و فلفل دلمه ای را در آن می ریزیم و روی آن کمی نمک و فلفل می پاشیم. برای زیبایی کار ابتدا بادمجانها را دور ماهیتابه مشابه تصویر می چینیم و سپس سایر مواد را اضافه می نماییم.

رب گوجه فرنگی را با یک قاشق روغن تفت داده و سپس نصف لیوان آب و کمی آبلیمو به آن اضافه می کنیم و کمی که مخلوط شد آن را روی مواد موجود در ماهیتابه می ریزیم. ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و در آن را می گذاریم تا وقتی که آب مواد کشیده و پخته شود. در پایان تخم مرغ ها را روی راتاتویی شکسته و می ریزیم و پس از اینکه پخته شد از روی حرارت برداشته و میل می نماییم.

می توانیم این غذا را در وعده ی اصلی ناهار و یا شام میل نماییم. امیدوارم این غذا را تهیه نموده و به فهرست غذاهای خانواده اضافه نمایید.

نوش جان



دستور آشپزی : شهربانو خداپرست



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده