خرید از سراسر دنیا


» طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ 


مواد لازم:

برنج : ۴ لیوان

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

آلبالو : نیم کیلو

شکر : ۲۵۰ گرم

سینه مرغ : ۲ عدد بزرگ

پیاز : ۱ عدد

روغن، زعفران و نمک : به میزان لازم

خلال پسته : برای تزئین


طرز تهیه:

ابتدا آلبالوها را شسته و هسته ی آنها را خارج می نماییم.شکر را روی آنها ریخته و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آب آلبالو خارج شده و در شکر مخلوط شود سپس به روی حرارت قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه می جوشانیم.سپس آلبالو ها را از صافی عبور داده تا شربت آن خارج شود و شربت را دوباره بروی حرارت قرار داده و می جوشانیم تا کمی غلیظ شود. برنج را که از قبل خیس خورده به همراه مقداری نمک بروی حرارت می گذاریم تا بپزد.

سپس سینه ی مرغ را به تکه های مربعی برش داده و پیاز را در آن رنده نموده و سپس بروی حرارت گذاشته و با روغن و نمک تفت می دهیم. زعفران را با یک استکان آب رقیق نموده و به مرغها اضافه می نماییم و در ظرف را می بندیم تا مرغ کاملا بپزد زمانیکه آب آن تبخیر شد مقداری از آلبالوها را با مواد تفت بسیار کوتاهی داده و باقی را برای تزیین روی غذا نگه می داریم.

سپس برنج پخته را آبکش می نماییم در یک قابلمه مناسب مقداری روغن ریخته و داغ می نماییم برای ته دیگ می توانیم نان لواش و یا سیب زمینی قرار داده و سپس برنج و مقداری از مخلوط را لایه لایه درون قابلمه می چینیم مقداری از مرغ ها را نیز برای تزیین نگه می داریم. بعد از اتمام مواد روی آنها را با برنج می پوشانیم و مقداری از شربت آلبالو را بروی برنج ریخته و اجازه می دهیم تا برنج دم بکشد.

بعد از پخت کامل برنج آلبالو پلو را در دیس کشیده و با برنج زعفرانی و برنجی که با شربت آلبالوها صورتی شده و تکه های مرغ و آلبالو، خلال پسته که در یک قاشق روغن تفت داده شده تزئین می نماییم.


دستور آشپزی:

شهربانو خداپرست 


مجله ارم بلاگ 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده