ثروتسازی با هیپنوتیزم


» طرز تهیه کیم چی کاهو

طرز تهیه کیم چی کاهو

طرز تهیه کیم چی کاهو


مواد لازم کیم چی :

نمک : ۱/۲ فنجان

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

آب : ۴ فنجان

کاهو ژاپنی متوسط : ۱ عدد

تربچه متوسط ژاپنی : ۶ عدد

زنجبیل کوچک : ۱ عدد

پیازچه متوسط : ۳ عدد

نمک : ۲ قاشق غذاخوری

فلفل هندی ورقه ای خرد شده : ۱ فنجان

پودر برنج شیرین و یا آرد برنج : ۱/۴ فنجان

سس ماهی : ۱/۴ فنجان


مواد لازم برای سس ماهی:

روغن ماهی : به میزان لازم

 پیاز : ۱عدد متوسط

سیر : ۵ حبه

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو : ۲ قاشق غذاخوری

دارچین : ۱ قاشق مرباخوری 

فلفل سیاه : ۱ قاشق چایخوری 

سماق : نصف قاشق چایخوری

شنبلیله خشک : ۱ قاشق چایخوری


طرز تهیه سس ماهی:

ابتدا پیاز را نگینی خرد می نماییم.سپس در روغن ماهی سرخ می نماییم. سپس سیر را له نموده یا رنده می کنیم و به پیاز سرخ شده اضافه نموده و تفت می دهیم.

سپس ادویه ها( دارچین ،نمک، فلفل ، شنبلیله ، سماق) را اضافه می نماییم.رب گوجه فرنگی را هم در نصف لیوان آب حل نموده و به مواد اضافه نموده و هم می زنیم در پایان آب لیمو را هم اضافه کرده و اجازه می دهیم تا جاافتاده و غلیظ شود.


طرز تهیه کیم چی کاهو:

در ابتدا کاهو کیم چی را از قسمت میانی به دو تکه تقسیم نموده و سپس هر کدام از قسمت های کاهو را دوباره از وسط برش می دهیم. سپس ۱/۴ از فنجان نمک را با آب در درون کاسه ای مخلوط نموده و کاهو ها را در آب و نمک قرار می دهیم. دقت داشته باشید که ظرف مناسبی انتخاب نمایید تا کاهوها کاملا درون آب قرار بگیرند. و اجازه می دهیم تا خوب خیس بخورند سپس از آب و نمک خارج نموده و مقداری نمک در لابه لای کاهو پاشیده و کاهو را به مدت ۲ ساعت در گوشه ای گذاشته و اجازه می دهیم استراحت کند. سپس پودر برنج و یا آرد را در درون ظرف مناسبی با آب مخلوط نموده و آن را به روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا مایع پودر برنج به دمای جوش برسد سپس زیر شعله را خاموش نموده و اجازه می دهیم که مایع پودر برنج سرد شود.

سپس پیازچه ها را به تکه های کوچک تقسیم نموده و تربچه های ژاپنی را نیز خرد می نماییم. تربچه ها را شبیه خرد کردن سیب زمینی ابتدا پوست کرده ، ورقه ورقه کرده و سپس خلالی می کنیم.

زنجبیل و سیر را رنده نموده و فلفل هندی را ورقه می نماییم.این غذا را بدون زنجبیل و فلفل هندی نیز می توان درست کرد.سپس تمامی این سبزیجات را درون ظرفی ریخته و با سس ماهی و نمک و مایع پودر برنج مخلوط می نماییم. 

سپس کاهو های آماده شده را در زیر آب سه تا چهار بار شستشو می دهیم تا نمک از لابلای کاهوها پاک شود. سپس کاهوها را خشک می نماییم و مایع کیم چی را به کاهو می مالیم و مایع را به تمامی سطوح خارجی و داخلی کاهو ها آغشته می نماییم. کاهو های آماده شده را درون یک ظرف شیشه ای و یا ظرف مناسب دیگری قرار می دهیم.دقت نماییم که فضای کافی برای فرآیند تخمیر در درون شیشه موجود باشد.سپس درب شیشه را به خوبی می بندیم تا هوا وارد شیشه نشود و شیشه را به مدت ۲۴ ساعت در درون اتاق با دمای معمولی قرار می دهیم و بعد از این زمان ، کیم چی را درون یخچال قرار می دهیم. و در هنگام سرو آن را برش داده و میل می نماییم.کیم چی را می توانیم به مدت ۳۰ روز در درون فریزر نگهداری نماییم.


دستور آشپزی:

شهربانو خداپرست 


مجله ارم بلاگ 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده